středa 9. března 2011

Kojení třikrát zdar!

ZDAR, ZDAR, ZDAR!!!Už jsem si tu stěžovala na kojení. Jak mě bolí a bolí a bolí. Pořád to bolí, i když už trochu méně. Tohle nebude stěžovací článek. Tohle bude článek o tom, jak všechno zlé je k něčemu dobré. Jo já vím, že dobré je to už proto, že Květákovi nemůžu dát nic lepšího než mateřské mléko a blablablabla… ale co moje osoba jako taková nejvíc ocení na kojení je… kdo mě zná, jistě již tuší. Ano, je to žraní. V těhotenství se ve mně probudily dosud nepoznané chutě na sladké. Já, výhradní masař, jsem se přeorientovala a najednou se ze mě stal výhradní všežravec. K masným výrobkům jsem přihodila sladkosti. Jenže v těhotenství to bylo spíš na obtíž. Nechtěla jsem moc ztloustnout, takže jsem nenechala volný průchod svým nověobjeveným choutkám. Spíš jsem se tím o to víc trápila. Teď je ale vše jinak! Než jsem se po propuštění z porodnice tak nějak srovnala se svým novým životem a novými povinnostmi, tak jsem ztratila chuť k jídlu. Takže jsem se během necelých dvou týdnů dostala na svou předtěhotenskou váhu. Pak se chuť k jídlu vrátila, což jsem samozřejmě čekala. A já jsem zjistila, že pořád jen futruju sladký a přitom váha se nehýbe. Je to pořád dole! Nechápala jsem to. Co se to děje? To si ze mě moje tělo dělá srandu a pak najednou hups bude 5 kilo nahoře? A pak mi to došlo – KOJENÍ. To kojení za to může. A jak mi to došlo, tak jsem ztratila soudnost a od té doby jsem jak stroj na požírání všeho sladkého… občas to proložím nějakým tím masem, ale už to není takový požitek… Když si tak vzpomenu, co jsem za poslední dobu sežrala sladkého, tak se mi točí hlava… nejen čokolády a sušenky, ale já i vařím sladká jídla! Už jsme měli rejžovej nákyp, žemlovku, právě před chvílí jsme dojedli tvarohový knedlíky politý jahodami se šlehačkou. Zbytek těch jahod budeme mít k obědu zítra s palačinkami. V plánu mám taky škubánky s tvarohem. Nebo s mákem? Ještě jsem se pořád nerozhodla, ale viděla bych to na obojí :o)) Večer umím sežrat celou čokoládu. Naproti baráku mám cukrárnu… hmmm v pondělí jsem na posezení zfutrovala tři dortíky. Při procházkách vždy jdu kolem nějakého krámu nebo cukrárny, kde si zobnu… včera jsem načala bonboniéru „mořské plody“, kterou přivezla tchýně… Milovaný už mi začíná říkat, abych tolik nežrala, že mě pak nebude poslouchat, až budu zase naříkat, že jsem tlustá. Poslala jsem ho do háje! Ať mě nechá aspoň do konce šestinedělí užívat si tyhle výhody kojících matek! Pak se začnu vracet k normálu… slibuju! Hamhamhamhamhamhamhamhamhamhamhamhamham

20 komentářů:

  1. jakobys psala o mě :-))) kojení u mě způsopbuje neodolatelnou chut na sladký a nejorší je, že když to neuhlídám a sežeru toho hodně, tak následuje bezesná noc, neb jácha pak bolí břicho jak svin

    OdpovědětVymazat
  2. Jenom? Jarmilko, to by ses pěkně ošidila. Některé matky kojí do 2-3 let věku dítěte, některé i dvě a více dětí najednou! Neexistuje žádná hranice, která by určovala, kdy se má s kojením, a tedy ani se žraním sladkého, přestat. Dobrou chuť!

    OdpovědětVymazat
  3. přítelkyně, tak Květák na to naštěstí zatím nijak nereaguje! :o))

    Lempsi, hranice neexistuje a proto jsem si jí určila sama... chtěla bych něco shodit a dietu držet nemůžu, tak si prostě odpustím sladký a snad to půjde :o)
    ne že bych se ho vzdala úplně, ale musím přestat s tímhle obžerstvím! :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, já taky žrala jak smečka vlků, a to jsem jenom odstříkávala. Nechci vidět, kolik by nás stálo na potravinách, kdybych kojila plně.

    OdpovědětVymazat
  5. třeba to uvidíš u toho druhýho .o))

    OdpovědětVymazat
  6. Jakožto chlap teda jenom zírám. Ale tak mě napadá: nezřízeně žeru i tak a to ani nekojím :-D

    OdpovědětVymazat
  7. jen si dej, jarmilko, dokud to jde :))) mám z toho chuť na Milku, co jsem nečekaně dostala včera k MDŽ :-D jdu na ní :-D ...

    OdpovědětVymazat
  8. Ty, Jarmilko, ještě mě napadá: jak rychle příbírá Květáček na váze? Bacha na zákon zachování hmoty a energie! Ty tvoje kíla se transferují do jeho tělíčka. Nevypadá už náhodou jako reklama na Michelin?

    OdpovědětVymazat
  9. To jsou lákadla... Já těmihle nálety trpím bez ohledu na nekojení:-)

    OdpovědětVymazat
  10. jarmilka: U toho druhýho mi to tolik vadit nebude, protože potraviny, co my kupujeme, jsou v Německu levnější než u nás:)

    Akorát se vždycky musím smát, když v chytrých propagačních brožurkách čtu, jak je kojení zadarmo. Pcha. Počítám, že ani práškový mlíko nestálo tolik, co já sežrala navíc.

    OdpovědětVymazat
  11. přidávám se čokoklubu! a taky jsem nemohla po porodu přes týden skoro nic pozřít, jen jsem lítala kolem Žmura jako naspeedovaná a bála jsem se, že už si snad nikdy nevychutnám jídlo! Pche! Čoko do mě padá taky po tabulkách, od kojení jsem nezažila sníst jen kousek. Osobní váhu nemáme, ale podle padnoucích gatí a triček to tipuju, že jsem pořád na stejným. Jediné, co mě překvapuje při mé velkolepé konzumaci je, že nekojím kakao místo mlíka:)

    OdpovědětVymazat
  12. Téma kojení versus strava mi připomělo toto nedávno přečtené: http://www.zdravi-az.cz...emoci.php Je to krapet delší, ale pro představu o pohledu z jiné strany doporučuji projít. 3. až 4. odstavec je nejvíce o problematice kojení-strava. Délku vyvažuje souhrnost.

    OdpovědětVymazat
  13. Deberuno, no vidíš, bylo MDŽ a já nic nedostala! Asi nejsem žena :o(

    Lorandeli, a jak to odbrouráváš? Nebo jen žereš a přibíráš? .o))

    Lempsi, Květáka už dávno odstřihli, takže si přibírá z toho, jak on sám se láduje :o))

    Žrádlo do koníka, a bude hůř :o)

    squire, ale stejně to něco stát bude ve zvýšeném množství .o)

    psice, a taky máš ten problém, že už teď nejde čokoládu cucat a vychutnávat? Já jí prostě koušu a hltám!
    Já na tričkách cítím, že tam jsem na tom líp než předtím, ale na bokách jsem na tom hůř... kila jsou stejný, ale nějak se změnilo jejich rozložení .o)

    OdpovědětVymazat
  14. No a kolik láduje, myslím kolik litříků denně? Zvaž se před a po kojení.

    OdpovědětVymazat
  15. jarmilka: u mě je asi nejvýstižnější polykání čokolády:) jsem ráda, že ji vůbec stihnu trochu rozkousat, za chvíli ji budu polykat i s alobalem jak nějakej cirkusák:)))

    OdpovědětVymazat
  16. psice, z polykání nemůžeš ani nic mít! To vyjde nastejno jako polykat kolečka okurky! :o))

    OdpovědětVymazat
  17. Běhám v práci do schodů a nosím pořád nějaké spisy nahoru nebo dolů. A otevírat šuplíky od železných skříní je taky docela fuška, když musíš tak 130x denně :-)

    OdpovědětVymazat
  18. však on ti to milovaný vynahradí, jarmilko ;) a o tom, že si ženská, nikdo z nás nepochybuje :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Fajn, konečně mám tu svou závislost na čokoládě zpětně na co svést :-))) V klubu jsem samozřejmě taky :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Deberuno, ano vynahradí! Je v hospodě a už má zpoždění :o(

    OdpovědětVymazat