pátek 19. února 2010

Začínající alkoholička?

-Jak se pozná, že je člověk alkoholik? Nebo spíš jinak – jak člověk pozná, že už je na hraně a měl by trochu zbrzdit, než bude pozdě? No máme holt s Kolegyňkou na našich „obědech“ zajímavá témata. Dneska to bylo o chlastu. Kolegyňka si myslí, že to začíná být na hraně, už když si člověk sám od sebe třikrát do týdne otevře flašku vína… Což jsem plus mínus já. „Proto to říkám, ty už jsi na hraně.“, uzemnila mě Kolegyňka. „Už máš opravdu nejvyšší čas, abys otěhotněla.“ No a možná má pravdu! Dřív mně ani nenapadlo si doma otevřít víno, pokud k tomu nebyla nějaká příležitost. Třeba nějaké výročí s Milovaným nebo návštěva, narozeniny apod. Nikdy jsem si doma nedávala víno „jen tak, protože mi chutná“ a už vůbec ne, když jsem byla sama doma.. Ale poslední dobou jo. Klidně si k „Ulici“ otevřu lahvinku a koukám na telku. Prostě mi to chutná! Někdy jí zvládnu celou a někdy si dám jen tak na chuť. Podle nálady. A už jsem i přišla na to, proč až poslední dobou! Doma jsem nepívala, protože jsem s pitím alkoholu měla spojené kouření a u nás doma se prostě nečudí. Pak jsem přestala kouřit, po čase si jakž takž zvykla, že piju a nekouřím, tudíž odpadlo to, že doma se nepije, protože doma se nekouří. Už se vidím za pár let s oteklým červeným nosem a placatkou schovanou v kabelce! Asi bych měla přestat s Kolegyní tolik debatovat, uvrhává mě do depresí! Z toho plyne, že já když pro sebe udělám něco dobrého, tak to hnedka zazdím něčím jiným! Nekuřáctví ze mě udělalo začínajícího alkoholika!!! Ale jisté je jedno - vínu budu holdovat, dokud budu moci!!! Jo a když už mluvíme o tom, že v klidu vypiju lahev vína a nic mi to neudělá. Je pár lidí, které to dokáže vyšokovat. Pro ně je lahev vína něco, co je uvrhne do opilosti. Říkala jsem si, že je to tím, že jsem hodně vysoká, tudíž to mám kam dávat. Ale pak jsem jednou měla rozhovor se svou 165 cm vysokou sestřenicí: Já: "Ty jo, včera jsem pila a dneska mi je nějak divně." Ona: "A co jsi vypila?" Já: "Láhev bílýho." Ona: "Tak to ti to jen nesedlo!" Takže ono to asi bude rodinné! Asi to dítě fakt potřebuju jako sůl. Bude to taková fyzická očista! :o)

21 komentářů:

  1. http://www.blesk.cz...ospivaji.html

    Ja nevim,co presne je alkoholismus,ale ja piju na chut.A je hrozny,ze strasne moc vydrzim,aniz bych nejak vydatne trenovala,ono s dvema detmi to ani moc nejde.Ale muj milovany Gin+Tonic zvladnu na 10-14 drinku a mam jen dobrou naladu.
    Taky je to jednou za pul roku,noo-pravda! naposledy v srpnu!!!! :))

    OdpovědětVymazat
  2. o tom vím, akorát že já u dvou decí nikdy nevydržím :o))
    já taky hrozně vydržim. Někdy mě to až děsí! :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem zjistila, že piju skoro každý den. Neopíjím se, ale piju. S holkama na bytě je těžký nezajít večer na pivo, nebo si neotevřít flašku až tři doma:o) (Ale včera jsme fakt měly jenom jednu!)

    A když jsem doma sama, tak sice věštinou nevypiju celou láhev (i když taky už se zařadilo), ale třeba k práci, k učení (alkohol je velmi inspirativní ke psaní esejí, i když se mi už taky stalo, že jsem si pak ráno nepamatovala, že jsem tam tohle napsala), ke knížce nebo k filmu si klidně dvě tři skleničky vína dám.
    Ale zjistila jsem, že se zvládnu i obalamutit, že abych neměla chuť na chlast, tak si k tomu koupím jiný dobrý nealko pití, nebo si třeba udělám horkou čokoládu a tak. Ale teda... po třech hrnkách horký čokolády mi bude blbě, po třech skleničkách vína ne, takže to nedělám moc často:o)

    OdpovědětVymazat
  4. no já třeba nealka krom nechucené vody nedokážu vypít víc jak půl litr! Jakmile je to něco ochuceného, tak mě z toho buď pálí žáha, nebo je to tak sladké, že mě bolí břicho! Po víně tyhle stavy nemívám :o) a vypiju k němu hodně vody, takže dodržuji pitný režim :o)

    OdpovědětVymazat
  5. No moc se neraduj, že až otěhotníš, že nebudeš mít chuť na víno. Já teda mám chuť pořád. Asi jsem taky na hranici nebo už za ní :) A kde je ta hranice to bych taky ráda věděla.

    OdpovědětVymazat
  6. Nevím, jestli pomůže, když otěhotníš...hlavně, jestli bude mimi \"křiklounek\", budeš mít na alkohol chuť daleko častěji:o)).
    Já mám teď jiný problém, mám hroznou chuť se napít vínečka, dostat se do dobré nálady, z toho počasí jsem vyšťavená...tak si dej, prosím, sklenku za mně, ju?
    Určitě bych to tak neřešila, jestli si jí dokážeš odpustit a dokážeš zahnat v pohodě chuť, bez toho, aby se Ti ruce třásly, nebo jsi byla nervózní, buď v klidu!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Ty 2-3 deci vína myslí známý jako denně:)

    OdpovědětVymazat
  8. Tož jestli jsi ty alkoholik, jedu v tom s tebou, s přítelem tak 2-3x týdně zvládeme 1-2 sedmičky (našeho, ne kupovaného) vína, + on si dá tak každý druhý den panáčka slivovice nebo něčeho takového domácího dobrého. Náš známý je shodou okolností kardiolog a ten říká, že 2-3 deci vína jsou dobré pro krev, a sám to taky důsledně dodržuje, snad jsem tě uklidnila. jetsli nepiješ tvrdé, nekouříš, tož to už kdybys nesexovala, jsi jeptiška, né?:) aspoň nějaké radosti života je třeba užívat:D

    OdpovědětVymazat
  9. já taky piju docela dost, tu lahvinku vína sama klidně udělám. vtipný je to, že anžto se kamarádím se samými slušnými děvčaty, většina z nich pije míň než já. A můj chlapec mi povídal, že mu kamarádi závidí to naše společný popíjení, že jim to děvčata nedopřávají :)

    OdpovědětVymazat
  10. Buď v klidu u nás se vypije láhev skoro každý večer.. Ale dokud ti nedělá problém bez toho být, tak bych si hlavu nelamala

    OdpovědětVymazat
  11. teda, ještě že ten blog mám! Fakt na mě v práci koukají divně kvůli tomu, kolik toho vypiju... ale když to tu čtu, jsem úplně v klidu! Jdu si dát skleničku :o)
    ruce se mi určitě netřesou, i tři dny nemusím mít nic, ale někdy ta chuť prostě přijde a nebráním se tomu :o)

    a jinak co se týče toho těhotenství - nepočítám s tím, že nebudu mít chuť, ale prostě nebudu moct! To bude ta pravá očista!!!! :o)

    OdpovědětVymazat
  12. No..jako láhev vína no problemo pro mě :) A s dalšíma studentkama chodíváme na pivko, každá dá cca 5, někdy i 7..(ale po těch 5 opilá nejsem, po 7 trochu). A věř tomu, že velká část tzv. ,,inteligence\" národa na vš dělá to samé, dle mých pozorovacích schopností.
    Ale teď jsem to pití omezila, protože hubnu dvě kila a alkohol má hodně kalorií. :)
    Hranice u alkoholu je hranicí udržení kontroly. Já můžu pít 3x týdně, ale taky 5x za půl roku a je mi to celkem jedno.Není to nutnost.
    A ty asi nebudeš z Moravy? Protože tam by se myslím na tebe divně nedívali. :)

    OdpovědětVymazat
  13. nene z Moravy nejsu :o))
    včera jsem měla 6 pivíček a opilá jsem nebyla... jen trochu ukecaná :o)

    OdpovědětVymazat
  14. Teď ještě definovat, co to znamená \"vydržet bez toho\":o) Protože třeba když jsem nemocná nebo po kocovině, tak chuť pít nemám. Ale kdykoliv jindy mám možnost dát si pivo nebo víno, tak neodmítnu:o)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak já teda první tři měsíce, kdykoli jsem jen ucítila víno, zvracela jsem jako divá, čímž jsem si chuť na něj pořádně zprotivila! A teď (v šestém), kdykoli jsem někde na oslavě, a přemýšlím, že bych si dala třeba slaboučký střik, vzpomenu si a jsem hodná těhule :-))) A to jsem dřív vypila každý večer lahvinku, někdy i víc a vínko prostě milovala. Až se na mě ina fakultě dívali divně. Kdykoli jsme někam šli posedět s profesory, i odpoledne jsem si vínko objednala... :-) (a kolikrát se pak třeba i vracela na hodinu :-D)

    OdpovědětVymazat
  16. já myslím, že hlavní kritérium je, jestli se opíjíš (jestli se chováš jinak než střízlivá) - pak už je možná problém. Ale dokud to na tebe nemá vliv, tak bych si s tím hlavu nedělala. Nejhorší je pít, protože se ti líbí být opilá, to je podle mě mnohem nebezpečnější než pít protože ti to chutná...

    OdpovědětVymazat
  17. Ted me asi ukamenujete,ale ja s holkou mela desnou chut na pivko,tak jsem se sverila doktorovi a povedel mi kouzelnou vetu:\"Jedno denne vam neublizi\".S klukem jsem si obcas dala sklenicku vina.Kdyz jsem mela hovor s doktorem,rikal mi,ze po troskach to nikomu neublizi.Daleko horsi jsou cigarety.

    OdpovědětVymazat
  18. To já naštěstí nezvracela, ale i tak mi teda bylo dost šoufl taky první tří metry, ale teď už chuť na vínečko je...:o))
    Mimochodem, jsme teď ve stejném měsíci, to by se mělo oslavit, třeba vínečkem:o))))...nebudu Tě trápit:o)).

    Jarmilko: náhodou, nevím, jak v prvních třech měsících, ale já si ve čtvrtém na Silvestra už jednu sklenku dala a teď se blíží oslavy narozek dětí, takže tam si plánuju dát taky jednu sklenku, to fakt nevadí.

    Cheorchia: Jo, mě zase ukamenujete, že já jsem s klukem v bříšku kouřila, sice jsem to omezila z dvacky na jednu, dvě, ale prostě mi to pořád chutnalo. Naštěstí se nic nestalo, ale fakt jsem měla asi velký štěstí. Teˇs holčičkou v břichu vůbec na cigarety chuť nemám, smrdí mi to, naštěstí!!!

    OdpovědětVymazat
  19. no tak to já si radši nedám žádný alkohol než jednu skleničku! To je pro mě menší trápení! :o))
    to je jak s jídlem! Dokud nejím nic, co nesmím, tak je to vcelku dobrý, mám chutě, ale dá se to zvládnout... ale jakmile si jednou povolím pár soust, tak už se vezu :o)))

    OdpovědětVymazat
  20. TO je fakt, jen si tím člověk udělá slinu...no, ale zase aspoň něco...ale fakt to asi za to nestojí...bůůůů..:o)

    OdpovědětVymazat
  21. Haaa... tak dneska po ooopravdu dlouhé době jsem si dala půl sklenky Tramínku :-))) A už jsem se asi s tím mým malým parazitem srovnala, přežil to, navečeřel se... :-)))

    Cheo - mě doktor řekl, že tu a tam trochu nevadí, ale když já na to ani nemám chuť...

    Tazinko - tak to Ti závidím, já si v prosinci poležela i na kapačkách, neudržela jsem jediné jídlo, nic. Ale teď naopak bych brala i druhé večeře. A nechápu, kam to padá, protože zatím na mě fakt nic vidět není, jen nějaké to kilčo navíc, že jsem o číslo zvětšila svetříky :-D Ale těhotně si zatím připadám jen já sama :-)))

    OdpovědětVymazat