neděle 20. června 2010

Jak jsem pekla koláč!

-V pátek jsem se v práci nudila, že bych si u toho okousala prdel a tak jsem byla špatným pracovníkem a brouzdala jsem na netu. Nechápu, co lidi dělají na netu celý dny. Já si přečtu blogy, kouknu na novinky.cz, kouknu na počasí, někdy na program kina a tím končím… a v pátek jsem ale potřebovala víc toho času zabít a tak jsem vlezla na recepty a pročítala a pročítala a několik jsem si jich vytiskla a jeden koláč jsem se rozhodla hned o víkendu vyzkoušet (koupila jsem si totiž novou dortovou formu, tak jsem jí potřebovala zajet)… A tak jsem v sobotu ráno vyrazila na nákup. Na dort jsem potřebovala koupit jablka, Heru a tvaroh. Ostatek jsem doma měla. K tomu jsem nakupovala spoustu jiných věcí. Pak jsem vyrazila do květinářství, že si koupím domů do vázy chrizantény, abych to tu měla trochu veselejší. V květinářství jsem zahlédla vystavené hnojivo na muškáty. Loni jsem nehnojila a byla jsem na sebe pyšná, že i tak jsem měla spoustu květů… jenže letos jsem je dávala za okno až tento týden a na ostatních oknech už se to barevně hemží a já tam mám pořád jen zelený listy. A tak tomu letos pomůžu, když už jsem to hnojivo náhodou potkala… takže ke kytkám ještě hnojivo a rychle jsem už pospíchala zase o štaci dál – ke stánkům s ovocem. Nakoupila jsem nektarinky, meruňky a jablka. A najednou jsem si uvědomila, že mám obě ruce volné, nikde mi nic nepřekáží. Cítila jsem se divně. A tu jsem si uvědomila, že nemám tu kytku!!! A já měla pocit, že když jsem vyšla (při mém spěchu spíš vyběhla) z květinářství, že za mnou někdo volá. Jenže jsem si myslela spíš, že někdo známý chce pokecat (anebo to vůbec nemuselo být na mě) a tak jsem to ignorovala a spěchala jsem dál… no tak už asi vím, kdo to na mě volal! Připadala jsem si jak debil. V tomhle květinářství se mi to totiž nestalo poprvé. Jednou jsem tam koupila mámě kytku a ještě takový keramický obrázek na zeď. No a odešla jsem jen s kytkou. To jsem ale zjistila až pozdě doma, že nemám ten obrázek a už jsem tam zpátky nešla. Pak když jsem mámě přála, tak ona už obrázek měla doma, protože ten samý den v tom květinářství byla taky a prodavačky jí to daly, že jsem to tam zapomněla. No a pak ještě jednou jsem zase kupovala kytku mámě tentokrát to myslím bylo k svátku a odešla jsem s kytkou a nechala jsem tam balicí papír, který jsem si koupila v papírnictví. No co vám budu povídat, jsem tam známá firma! A tak jsem se tam včera pro tu kytku potupně vracela. Prodavačka se na mě samozřejmě smála. Hmmm :o((( No a pak jsem dorazila domů a hned se zakotvím v kuchyni a začnu rychle připravovat ten koláč. A v receptu se píše 160 g Hery… Hery? Ta tam byla napsaná? Hmmm tak tu v tašce nemám. Takže se zase oblíkám a vyrážím do města podruhé. Kolem toho samého květinářství do stejného krámu s potravinami, jako jsem už dneska taky byla… No debil k pohledání. Vrátim se domů a pokračuju v přípravě. Mezitím Milovaný už odjel do práce. Takže už mám těsto, mám zpracovaný jablka a chystám se na tvarohovou část. Jen tak pro sichr se podívám na datum spotřeby a tam je 30/6/2010. No to snad ne!!! Já si koupila prošlý tvaroh! A prošlý už dost dlouho. Mám hrozný vztek! A teď už se na to vysrat nemůžu, když už to mám skoro celé hotové! Tvaroh rozbalím a ochutnám. No je hnusnej, už je to zkažený! A tak už jsem smířená s tím, že půjdu do města potřetí, ale ještě volám Milovanému, abych si postěžovala, jaká jsem chudinka (a aby věděl, co vše vytrpím kvůli tomu, aby on si mohl pochutnávat na domácím koláči!!!) „Ale 30/6 je až za víc jak týden!“, diví se, na co to vlastně nadávám!!! V tu chvíli děkuju bohu, že jsem mu zavolala, než jsem se zase vydala do města! Jsem tak blbá, že ani nevím, co je za měsíc!!! Tak tohle už je moc!!! Ale koláč se povedl :o)) Pro zájemce recept zde http://www.recepty.cz/recept/jablkovy-tvarohovy-kolac-5513

14 komentářů:

  1. když nepoznáš po chuti, je-li tvaroh čerstvý nebo zkažený, tak radši nic nepeč...

    OdpovědětVymazat
  2. :) To je známá věc, že nepřichucovaný tvaroh chutná hnusně:) Dokud si ho neosladíš nebo neosolíš, je to jak futrovat maltu.

    Ale s tím zapomínáním je to veselé:)

    OdpovědětVymazat
  3. PJ, no ty jsi zase chytrej! Ty jsi určitě všechno znal a uměl hned od začátku, viď? Holt já asi nejsem tak dokonalá jako ty :o((

    squire, já s měkkým tvarohem nic nedělám, takže jsem ho asi samotnej ještě nikdy neochutnala :o))
    no mě to včera zase až tak veselý nepřipadalo. Byla jsem pěkně vzteklá! Ale seznam si prostě nenapíšu :o))

    OdpovědětVymazat
  4. Zapomínat kytky, to je ještě dobré - počkej až budeš mít děti :-)))

    OdpovědětVymazat
  5. ty se daj taky někde zapomenout? :o))

    OdpovědětVymazat
  6. chuť čerstvého měkkého tvaru (jo to je ten, co z něj v krámě kape voda a musíte ho balit do sáčku) zná každej normální člověk prakticky od malička, jestli jsi ho do svých téměř-třiceti ještě nikdy nejedla, tak to tě fakt lituju :-/

    malý receptík: 1 kostka měkkého tvarohu, 2 žloutky, 2-3 lžíce moučkového cukru. Důkladně \"rozňachňat\" (nenapadlo mě vhodnější slovo, \"rozmíchat\" tam nesedí protože míchat se to moc nedá), prostě to udělej tak, aby se všechny ingredience důkladně propojily a nevidělas tam nikde kousky žloutku. Na nějaký pojebaný rozinky se vyprdni, a zblajzni to tak jak to je. Dobrou chuť.

    OdpovědětVymazat
  7. nevim, nikdy jsem neměla potřebu jíst samotnej tvaroh, když s ním máma něco dělala (znám ho až v té podobě, jak píšeš - se žloutkem) a já sama jsem z něj nikdy nic až do tohoto víkendu nepekla... ale nepřipadám si o nich ochuzená! :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Ono úplně stačí posolit a potom už ňamkat:) Nebo přidat posekaný ředkvičky. U nás doma jsme z měkkého tvarohu dělali \"budapešťskou\" - s mletou paprikou, cibulí, solí a hořčicí. Já si na něj obvykle supy nasekanou jarní cibulku a trochu soli. Dobrota takového rázu, že sbaštíš celý talíř a ještě vytíráš prstem:)

    OdpovědětVymazat
  9. jo no jo vlastně! Budapešťská pomazánka! Tu už jsem kdysi doma dělala a občas si jí koupim! Já v tom mám ráda ještě nakládanou papriku, když se tam válí! :o))
    Hmmmm tak to jsi mi udělala chuť!!!

    OdpovědětVymazat
  10. PJ, tebe bych chtěl mít doma. Nepotřeboval bych encyklopedie, televizi, ani rádio ;-))
    Jarmilko, buď v klidu. Já jednou nechal v obchodě obálku se stravenkama. Prodavačka za mnou běžela skoro půl bloku :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Rádo se stalo, jarmilko! Chutě já dělám ráda:))

    OdpovědětVymazat
  12. no a u mě to rozhodně není žádný velký problém! .o))

    OdpovědětVymazat
  13. A najednou už ti nepřipadal zkažený, když ti Milovaný do telefonu řekl, že to datum teprve bude? :-D

    OdpovědětVymazat
  14. to už jsem ho dál nechutnala a věřila jsem, že 30/6 opravdu ještě nebylo a tak nemůže být tvaroh zkažený! .o)
    mně všechno, co je po trvanlivosti nebo už podezřele dlouho otevřené smrdí a nechutná! Jsem moc rozmazlená! :o)

    OdpovědětVymazat