čtvrtek 5. května 2011

Odzimovávání...

:o)Mým věčným problémem s Květákem je, co mu oblíknout a do čeho ho do kočáru dát, aby mu nebyla zima nebo zase moc horko. Prostě to nedokážu odhadnout… obzvlášť teď, když se počasí střídá, jak se mu zachce… Takže až donedávna jsem měla permanentně v kočáru zimní fusak, který jsem buď měla rozepnutý nebo zapnutý podle počasí… někdy začátkem dubna jsem ho poprvé vyndala, když byly vedra a byla jsem z toho nervozní jak pes, aby mi Květák náhodou neumrzl. Rukavice jsem mu navlíkala taky donedávna (vlastně jsem mu je dala i včera :o))) Tuhle při podvečerní procházce jsem potkala známou, která měla v kočáru čerstvé miminko. Koukám na něj a nemůžu věřit svým očím – dítě tam leželo jen tak bez jakéhokoli podkladu, jenom bylo přehozené dekou, ani nemělo čepici, jen nataženou kapucu z mikiny. Kouknu do svého kočáru a tam Květáka v čepici, v mikině, pod kterou měl ještě dvě vrstvy, deku pod sebou, deku na sobě… o mamině jsem si hned pomyslela, jaká je hustá! Jo bylo sice teplo, že jsme byli všichni jen v trikách, ale čerstvý mimiko… hmmmmmmmm V neděli jsme byli na fotbale a přišlo mi nějak chladno, tak jsem opět do kočáru narvala zimní fusak a do něj Květáka v punčochách, kalhotách, triku, mikince a mikině, nechyběly samozřejmě ani rukavičky a čepice a na nohách měl ještě ponožky a bačkory. Byla jsem spokojená, jak je o to mé mimi postaráno. Na fotbale si vedle nás stoupla maminka s kočárkem. Po chvíli se z kočáru ozval řev a k mému překvapení maminka odklopila tu vrchní část kočáru a pod ním žádná deka, jen asi dvouměsíční hočička ložená jen tak bez ničeho a i oblečená byla míň než Květák v tom zimním fusaku! V tu chvíli mi to došlo – jsem divná já. Divím se, že Květákovi ještě nevyskákaly nějaké vzhledné potničky… A tak jsem v neděli večer už „napořád“ vyndala zimní fusak a přísahala si, že ho už do kočáru tohle jaro nedám!!! A pak v pondělí jsem sama byla venku v čepici a rukavicích a teplých návlecích na nohách, ale Květák měl smůlu! Jeho zimní fusak se doma připravoval na mrtvou sezonu a sušil se po vyprání! Ale ani tak nevypadal, že by mu něco vadilo. To dítě je neskutečné :o)))

11 komentářů:

  1. já mám opacnej problem, sama se oblíkám hodně málo a ovci taky moc neoblíkám, spíš mívám strach, že nastydne.. ale už jsem ho vozila jen v body s krátkym rukávem a nakrémovanejma nohama proti sluníčku :-)
    prima je \"poučka\" že dítě o jednu vrstvu víc než matka a počítaj se i deky ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. NO a pak se divíš,že má pupínky:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Laura, ta z Palerma5. května 2011 v 6:04

    Neboj, on by řval, kdyby mu bylo moc horko...

    OdpovědětVymazat
  4. jj, kdyby se mu něco nelíbilo, on ti to dá najevo:) Každý dítě je jiný, naše prťo taky oblíkám víc, než je tu zvykem, ale oni Němci maj studenej odchov. Teda to, že ji oblíkám víc, platilo donedávna, momentálně dítě zahájilo vzpouru proti oblečení a tak polevuji v zásadách stylem \"ále na co čepičku, je deset stupňů a vlasů má dost\", případně \"dokud bude v ložnici na koberci, tak ty papučky a ponožky fakt mít nemusí\" :-DDD

    OdpovědětVymazat
  5. přítelkyně, vím o pravidlo jedné vrstvy navíc, ale kolikrát mi to přijde málo no... :o)))

    Mod., ty ohavné pupínky neměly s potničkami nic společného, to mi věř :o))

    Lauro, no to si právě nejsem jistá. Některý děti ani neřvou, když mají hlad :o)

    squire, to asi každá matka časem polevuje v těch zásadách, co hlásala, než došlo na lámání chleba :o))

    OdpovědětVymazat
  6. Laura, ta z Palerma5. května 2011 v 10:08

    jarmilko: nevěřím, že existujou mimina, co neřvou, když mají hlad :) Když neřvou, tak je jim fajn...

    OdpovědětVymazat
  7. Lauro, kamarádka má synovce, který prostě neřval, nic nevyžadoval, i když ho máma nenakrmila kolik hodin, ale neprospíval... takže hlad mít musel :o))

    OdpovědětVymazat
  8. jo, to měla naše dětská taky, případ dítěte, které nepřibíralo, celé noci a dny prospalo, neřvalo, a nakonec zjistili, že má zánět střev, protože mu matka dávala do mlíka moučnou kaši \"aby spinkal\" a on měl alergii na lepek. Prakticky nevstřebával živiny, takže se nevyčerpával ani řvaním.

    OdpovědětVymazat
  9. No jo,na me si jednou posvitilo cely pribuzenstvo,ze nase deti malo oblikam :)).
    Taky je mame nejmin nemocny,holka mela antibiotika poprve minule leto,kdyz v Chorvatsku chytla nejakyho viraka.

    OdpovědětVymazat
  10. squire, no některé matky by zasloužily nakopat!

    Cheo, to já doufám, že Květáka bude taky odolnej... my máme docela chladnej byt a v bytě ho tedy oblíkám dost málo... i proto se divím, že pak venku neprotestuje :o))

    OdpovědětVymazat
  11. Mne se pravidelne stava, ze pri teplote 15-20 stupnu potkavam maminky s detickama nabalene v zimnich bundach a cepicich.Ale taky, za 15 mesicu bylo dite nemocne dvakrat, takze ji oblikam dal podle sebe a selskyho rozumu :)

    OdpovědětVymazat