středa 7. října 2009

Jak jsem reklamovala.

-Vždycky jsem měla problém s tím, když jsem měla jít do krámu kvůli jakékoli reklamaci… Pokaždé jsem se tedy odhodlala, protože co komu budu vyprávět, prachy jsou prachy… to mi vždy pomohlo překonat stud. Ale pokud se zrovna stalo, že k mé reklamaci měl zástupce daného krámu výhrady, tak jsem se nedohadovala, poděkovala a odešla… ideální zákazník… No a včera mě to čekalo znovu. V jednom nejmenovaném butiku jsem si před časem koupila krásnou košili… o to víc mi byla sympatická, že mi byla velikost M. Mám totiž spíš L nebo XL a tahle mi sedla menší… na mých proporcích to nic nemění, ale takový lepší pocit jsem z toho měla… No a minulý týden jsem si jí vzala do práce a pak jsem jí hodila do pračky a vyprala na 30 stupňů, jak hlásila cedulka na boku košile. Když jsem jí mokrou vyndávala z pračky, zdála se mi nějaká maličká! Ale neznepokojovala jsem se, to se mi určitě jen zdálo a je to tím, že je mokrá… no ale když uschla a já jí na sebe zkusila vzít, tak ejhle… v rukávech jsem měla ruce nacpané, že jsem se v tom nemohla hnout… No a tak jsem včera po práci vyrazila. Musím podotknout, že včera jsem z práce odcházela dost napumpovaná a tak se poprvé v mém životě stalo, že jsem se s prodavačkou hádala, dohadovala, argumentovala, až jsem jí myslím logicky udolala… nejdřív mi přinesla ukázat stejnou košili stejné velikosti a přiložila jí k té mé reklamované košili… no a ta jejich byla menší než tam moje, co se měla „údajně“ smrsknout! Takže mi chvíli tvrdila, že se mi ta košile vlastně praním vytáhla a ne smrskla(že jsem si toho hned nevšimla!!!) A její kolegyně má prý tu košili taky, už jí několikrát prala a nic se jí nestalo!!! No a koho sere? Mně teda ne! Řekla jsem jí, že to asi mají špatně číslované. Dokonce si dovolila si mě nápadně prohlédnout a sdělit mi, že na první pohled vidí, že nemám velikost M. No a to mi teda hodně nasralo. Dělala ze mě lhářku. A tak jsem popadla tu „její“ malou košili M, vzala z krámu další dvě košile M a šla do kabinek. Trochu jsem riskovala, ale vyplatilo se to. Jedno M mi krásně bylo, zbylé dvě ani náhodou. Tak jsem jí to triumfálně přinesla a sdělila jí výsledek svého „testu“. Ještě se snažila ty košile poměřovat a na hrudníku vypadala velikost stejně, tak jsem jí doporučila porovnat si šířku rukávu… no a ejhle – on tam byl centimetr rozdíl, což jsou vlastně dva centimetry… ještě se snažila argumentovat tím, že v tom rukávu je to jediný rozdíl, což jsem jí sdělila, že mi stačí k tomu, aby mi ta košile prostě byla malá… a tak sklapla, k mé reklamaci přibalila pro porovnání i tu druhou košili a budu čekat, až se mi ozvou, že si můžu přijít vybrat nějaké náhradní zboží. S neúspěchem nepočítám!!! A z toho vyplývá, že se aspoň někdy vyplatí, že mám práci, ve které mě pořád někdo nasírá!!! :o))

16 komentářů:

  1. No, u těch reklamací je nejdůležitější se nevzdat a použít všechny možný způsoby, aby reklamaci uznali, oni se většinou snaží to nějak zpochybnit... Taky mám takové zkušenosti. Někdy jsem prostě odešla, jindy jsem tam oxidovala tak dlouho, dokud mi to neuznali - jo, hold, kdo si přidupne, vyhraje!!!;-)

    OdpovědětVymazat
  2. jojo včera jsem poprvé oxidovala a vidím ten rozdíl v přístupu :o)

    OdpovědětVymazat
  3. wow, tak to byl výkon! Popřemýšlím, co mám doma k reklamaci a vyšlu Tě tam :-)

    OdpovědětVymazat
  4. jo ale musíš vyčkat ten správný den, aby budu vytočená z práce :o))
    takže teď je vhodná doba, jsem takhle už třetí den po sobě :o)

    OdpovědětVymazat
  5. gratuluju! Já bych na to asi neměla nervy.

    OdpovědětVymazat
  6. nechci tu být za sýčka, ale na tvém místě bych moc nejásal. Z \"centrály\" nebo kam to šlo si na 99,9% tipnu, že reklamaci zamítnou. Odůvodnění tam určitě nějaké bude, ale ty už s tím nebudeš moct dělat nic. S největší pravděpodobností se odvolají právě na vyprání a shodí tě, žes použila buď špatný prací prášek, špatnou teplotu nebo špatnou aviváž. Prostě vymyslí něco, co ty nebudeš schopna doložit svědecky či důkazem a bude vymalováno.

    Nicméně: pořád ještě zbývá těch 0,01% na zázrak ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. já na reklamace taky nemám moc žaludek, to vyřizuje Podnikatel a ještě se nestalo, že by nám něco neuznali :-))

    OdpovědětVymazat
  8. Maire: já taky ne, ale ty peníze by mě štvaly... Ona ta košile stála 600!!!

    OdpovědětVymazat
  9. PJ: mám nárok podat reklamaci 3x po sobě... můžu si i vyžádat odborné posouzení... byla jsem včera poučena od kamarádky, která dělá na reklmačním oddělení jedné firmy na oděvy... takže se po prvním neúspěchu nevzdám!!! Ale třeba mi to bude k prdu :o((

    přítelkyně: já už si to můžu vyřizovat sama, ale musím být vytočená z práce :o)
    a má nějaké fígle? Malá rada pro nás, začátečníky...

    OdpovědětVymazat
  10. zírám, že ti nedala peníze hned. U Starší ti buď daj prachy nebo si vybereš jiný zboží ve stejný ceně..-))

    OdpovědětVymazat
  11. no fígle nevim, ale nikdy se nedá, na muj vkus je na ně až moc tvrdej, ale ono to asi jinak nejde. pak nejspis dojdou k nazoru, ze tam toho neprijmnyho chlapa uz znova nechteji a je to :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Lorrain: tak já teda vůbec nečekala, že by mi hnedka vrátili peníze... spíš jsem doufala, že mi to aspoň vymění!!! Ale možná to tak v některých krámech funguje, ale z mého okolí se s tím tedy nikdo nesetkal :o))

    přítelkyně: já ke konci už byla taky dost nepříjemná, tak třeba mě tam taky už nebudou chtít :o))

    OdpovědětVymazat
  13. Vracet peníze sice mohou hned, ale to ve lhůtě,pokud jdete vrace zboží, které je malé atd. a má cenovku.
    Pokud to už je nošené/použité, jen opravdu zjevnou vadu, která nepůjde opravit a je zřejmé, že to nebylo způsobeno nedbalostí zákazníka, vrátí peníze ihned.
    Jinak mají na reklamaci 30 dnů a většina obchodníků tuhle lhůtu využívá, a to zejména proto, že výrobce se k tomu vyjádří a ve většině případů reklamaci odmítne s nějakým zdůvodněním. A jelikož většina spotřebitelů nemá chuť na hádky a další a další postup, tak se jim to hodně vyplácí. Je to uzpůsobeno tím, že většina spotřebitelů si jejich ochrany dle směrnic EU a spotřebitelského zákona není vědoma.
    Jinak já reklamuju docela často, ostatně díky tomu jsem přestala kupovat boty u Bati i Humanicu, protože tam jsou reklamace vždycky problém. Ale jinak více méně s úspěchem, až na čtrnác dnů starý opravdu drahý mobil a to mě štve doteď. I když asi jsem si za to mohla fakt sama...

    OdpovědětVymazat
  14. no ono je něco jinýho, když si za to člověk může sám... tak to prostě zkusí a když to nevyjde, tak neni ani tak nasranej, jako spíš zklamanej a může nadávat akorát sám sobě...
    ale já za to určitě nemůžu. Prala jsem to na 30, jak to mělo být!!! Ale prostě jí nemůžu dokázat, že mi ta košile před tím byla... ale když jsem jí dokázala, že stejná velikost je pokaždé jinak velká, tak snad nebude tak blbá, aby mi to nechtěla uznat!!!

    OdpovědětVymazat
  15. dneska rano reklamovala vcera vecer koupene boty, kterym se ulomil podpatek (ani ven jsem nedosla) pani me politovala, prej uz se to dlouho nestalo, opravit to nejde, tady mate penize, tak si predstavuju reklamaci...

    OdpovědětVymazat
  16. jo jasně, to je ideální případ :o))
    na druhou stranu, jak by asi zpochybňovala ulomený podpatek? Jedině že by tě obvinila, že jsi ho urvala schválně :o))

    OdpovědětVymazat