středa 13. července 2011

Otázky, otázky a zas otázky...

-Když jsem byla těhotná, tak už jsem byla úplně hotová z nekonečných a stále se opakující otázek, jak mi je, jak to prožívám, jak se těším, jak se Milovaný těší a podobně… To jsem ale netušila, co mě teprve čeká, až těhotenství skončí příchodem nového člena. No jasně, věděla jsem, že otázky tu budou stále, akorát se trochu změní. Ale skutečnost předčila má očekávání! Ze začátku mi to nevadilo. Ba naopak jsem byla ráda, že se lidi ptali a já povídala. Byla jsem pyšná maminka. Takže na potkání jsem ráda sdělovala, kolik vážil, kolik měřil, jakej byl porod, jaký to bylo v porodnici… jenže za čas mě to přestalo bavit. Asi tak někdy v té době, kdy jsem si jako matka začala být jistá sama sebou. To už mě přestalo bavit, jak se všichni snaží radit. Každý má dítě nebo aspoň zná někoho, kdo má dítě, a má potřebu mi vyprávět, co to či ono dítě dělalo, co bych měla dělat já… nejlepší jsou rady od matek, které měly dítě před třiceti i více lety… podle nich bych Květákovi měla mazat hubu genciánou (dezinfekce), dávat mu rybí tuk a uklidňovat ho medem… Pak jsou tu takové, které už mají starší dítě, tím myslím od chvíli chodících až do puberty, které říkají: „Ježiš, ten je tak malinkej. Užívej si to. Podívej, co ti z toho vyroste.“ To samozřejmě říkají hlavně ty, které si mají na co stěžovat, neb mají potomky rozmazlené jako prase… Pardon. Ale doufám, že tohle mi z toho tedy nevyroste! Kategorií samou o sobě jsou lidi, které vůbec neznám a mají potřebu se vybavovat a vyptávat se a pět ódy na Květákovu krásu. U této kategorie jsem zjistila, že se častěji vyskytuju i Květáka v nostíku než u Květáka v kočáru. Takže tohle je zatím jediné nosítkové mínus, které jsem objevila! :o) Ale poslední dobou tu máme „bestofku“!!! A tou je mamánek… Květák poslední měsíc stále vyžaduje mou společnost. Jak jí nemá, je většinou zle. Neděsím se toho, dle chytré knihy jsem přesně tohle čekala. V tomhle věku je to normální. Jenže okolí to prostě nemůže pochopit. Dle nich je Květák mamánek, rozmazlila jsem si ho. V tom pojmenování „mamánek“ úplně cítím, jak mě odsuzují! Jak já jsem na to alergická! Ale na otázku, co mi poradí, jak netrávit s Květákem tolik času, aby na mě nebyl tak citově závislý, mi ještě nikdo chytře odpovědět nedovedl. To mě poslední dobou fakt točí! Ale včera to bylo nejlepší! Nějaká cizí ženská mi vlezla divže ne přímo do kočáru. Strkala hlavu až do korbičky a šišlala na Květáka, jakej je rozkošnej chlapeček… nezmohla jsem se na nic jen zírat… a najednou vystrčila tu svou hlavu z kočáru a povídá: „Ale jsi takovej nekomunikativní. Ty chceš jenom maminku.“ Chtělo se mi řvát – ty krávo a co čekáš!!! Vždyť tě to dítě nezná! Navíc na něj šišláš jako ne debila! Tak tohle fakt nedávám… Nejhorší je, že na rozdíl od těhotenství mateřství neskončí, takže neskončí ani otázky. Jen se budou v průběhu času měnit! Bůh mě chraň!

10 komentářů:

  1. Laura, ta z Palerma13. července 2011 v 6:50

    Bude hůř :) Nauč se pouštět to jedním uchem tam, druhým ven, diskutovat nemá smysl. Spokojený a nefrustrovaný Květák bude ta nejlepší odměna.

    OdpovědětVymazat
  2. Bůh s tebou, Jarmilko, chce to jen větší množství asertivity ochucené špetkou arogance. Myšlenky si nenechávat pro sebe, naopak je zřetelně formulovat, netykat, sprostá slova nahradit slušnými ekvivalenty.
    P.S. Užívej si toho, že Jaroušek ještě nemluví - to pak teprve bude otázek!

    OdpovědětVymazat
  3. Jejejejejejeje. To zní TAK povědomě. A nejhorší je, že sama občas spadám do té kategorie \"jen počkej, co ti z toho vyroste\":-DDD

    Na naše období \"mamánka\" mám zvláště dobré vzpomínky, hlavně proto, že jsem si tenkrát ublogla, jak maman prťo \"vyškolilo\" spravedlivě babičku i tatínka (oběma jsem se v této fázi jednou nechala na hlídání a výsledkem byl nonstop řev) a pod článkem se mi tehdy seběhly místní zasloužilé matky, aby mi vynadaly, co si dovoluji stěžovat si na mamana, když mám JEN JEDNO dítě a babičku k tomu. Moc veselé to bylo!

    Takže jedna dobrá rada: Maman období přijde a zase odejde. Hlavně nepodlehni dojmu, že musíš dítě \"vychovat k nezávislosti\" - a hlavně ne kvůli jinejm lidem a obviněním z rozmazlenosti. Máma je pro každýho špunta jen jedna!

    OdpovědětVymazat
  4. Mě nejvíc děsí otázky, co nastanou kolem puberty. \"To je vaše dítě? A víte, že...??\"

    Na tazatelky bych Ti s chutí věnovala kus své sociopatie. Potřebuju vycházet se sousedkama!

    OdpovědětVymazat
  5. chování rodičů.
    Puberty dětí se netřeba obávat.

    OdpovědětVymazat
  6. vychovávat k nezávislosti mimino mě přijde postavený na hlavu! A období mamánka jsem si docela užívala, náhodou, i když mě Žmur sledoval jako ostříž i když jsem šla na záchod. Teď se právě rozlezl do světa a ještě abych se na jeho výpravách po bytě vlísavala s hrama a hračkama, aby mě věnoval pozornost:)

    OdpovědětVymazat
  7. jo a co se týká šišlacích babek, tak pokud jsou hodně rychlý a strkaj hlavu kam nemají, tak se Žmur lekne a spustí srdceryvný řev sirény, to by ho ta tvoje babka ohodnotila asi jako naprostého asociála:))

    OdpovědětVymazat
  8. Jen si Květáka užívej! Počkej, až ti vyroste, to si teprv užiješ!
    :-))))))

    OdpovědětVymazat
  9. Mě přijde, že časem se to lepší. Známí nanejvýš řeknou jééé, ten je velikej, ten už vyrost a otázky Jak se jmenuješ? Povíš mi to? Co to neseš v baťůžku? Bárt zvládá s přehledem sám...mlčením a kamennou tváří:-)Jo ještě jsem zapoměla, že dokud jsem mu nepřistřihla kudrny, ptali se neznámí zvědavci zda se jedná o kluka, nebo holku. Nejvíc mě dostaly dámy, který říkaly \"takhle hezký by ale měly být holčičky\" To mi fakt hlava nebrala.

    OdpovědětVymazat
  10. Sejro, tak tohle je přesně ono :o))

    keimilko, spousta lidí podobné otázky Květákovi pokládá už teď... a já nevim, jestli čekají, že jim budu odpovídat za něj nebo to říkaj jen tak :o((

    OdpovědětVymazat