pondělí 15. června 2009

Kolegyně na zabití

-Mám v práci kolegyni. Je o dvacet let starší nežli já. Kdysi před sedmi lety, když jsem do firmy nastupovala jako ještě malý pívo, mi dělala nadřízenou. Byla v té době dokonce hlavní účetní. Jenže časy se změnily… na pozici hlavní účetní byla přijatá jiná osoba, oddělení se nám rozdělilo do několika skupin, z nichž každá skupina má svou vedoucí. Jednou z nich se stala ona, jednou jsem se stala já. Tak se stalo již někdy před 3 možná 4 roky… najednou jsme byly na stejné pozici. Rovná s rovnou. Dokonce jsme časem skončily u jednoho stolu sedíce u něj naproti sobě… Ze začátku jsem se nějak nedokázala zbavit toho zažitého pocitu, že je má nadřízená, tudíž dělám vše, oč mě požádá, taky jsem měla pocit, že bez její pomoci nic nemám šanci zvládnout. Ona to přeci dělá už tak dlouho a já vím hovno… postupem času mě ale tohle opustilo. Nabyla jsem sebevědomí jako osoba, které to pracovně dost myslí, vymýšlí nové postupy, rychle si zvyká na změny v postupech. Zatímco moje kolegyně se mi najednou zdála jako zakrnělá – jakoukoli změnu nesla (a pořád nese) hrozně špatně, kolikrát téměř polopatycky jí takové změny musím vysvětlovat na názorných příkladech… Už kolikrát jsem jí přistihla, že papouškuje můj názor na věc (ač mi třeba den před tím oporovala), před ostatními dělá, jak je jí vše jasné, všechno chápe, ale ve finále stejně většinou skončí u mě, abych jí to vysvětlila… Navíc je nesnesitelná i jako člověk. Možná jsem já nesnášenlivá a mám trochu ponorku z toho, že sedíme u jednoho stolu, tudíž s ní trávím převážnou část dne. Já jsem ale na ní fakt alergická. Ona je kuřačka stejně jako já = začala již před dvěma rokama se mnou chodit na cíga. Ale časem se z toho stalo chození na „všechny“ cíga společně!!! Já prostě chci být chvíli sama, bez ní. Myslela jsem, že jí to dojde, když jí někdy neřeknu, že jdu. Ale nedojde – vždy pozná, že jdu na cígo a dorazí za mnou!!! Pracovně jsem se s ní taky přestala srát. Ať si uvědomí, že už dlouho nejsem její podřízená!!! Neumím jí to říct na plnou hubu, bylo by mi pak nepříjemné s ní sedět u stolu… a tak jsem zahájila jinou taktiku. Když chce už po desáté poradit se stejnou věcí, řeknu jí, že nevím, nebo že nemám čas. Když se mě ptá na něco, co z nějakého důvodu nefunguje, také se k tomu vyjádřím, že tomu nerozumím a nevím to (když bych jí svůj názor řekla, okamžitě ho přijme za svůj)… Jenže ono jí to pořád nedochází. V jejím chování se nic nezměnilo!!! Jen pro info, že nejsem moc vztahovačná – takový názor na ní mají i její podřízení…

9 komentářů:

  1. No, zvolila bych nějaká jemnější slova a řekla jí to, protože to by ses s tím takhle mohla srát do nekonečna...

    OdpovědětVymazat
  2. hmmm to je právě to, co já neumim :o(, kdybych to uměla, o tolik by byl můj život jednodušší...

    OdpovědětVymazat
  3. nejhorší je, že když to člověk řekne, tak se to nakonec celé otočí proti němu :-/ už se mi to parkrat stalo, bohuzel neumím poradit, když jsem dělala, tak jsem měla taky kolegu kripla a nedalo se nic :-(

    OdpovědětVymazat
  4. já to neumím říkat, ale umím to dobře naznačovat... většinou lidi dobře poznají mou nespokojenost... ale tuhle kolegyni asi bez kopnutí nemám šanci upozornit na svou nevůli:o(

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem ráda, že mou kolegyní je moje maminka, se kterou je to v pohodě! Taky bych totiž neuměla někomu (a ještě k tomu staršímu) z práce říkat, ať mě už neotravuje...nezávidím. Třeba jí to můžeš napsat, když to neumíš říct:o))), ale t by pak mohla použít ještě líp proti Tobě...tak asi jen - drž se a neumlať jí:o))!

    OdpovědětVymazat
  6. jediný co můžeš, je dávát jí pořád najevo že tě štve, popřípadě trošku přitlačit, třeba se naštve ona na tebe a budeš mít klid :-)

    OdpovědětVymazat
  7. tazinka: třeba bych jí mohla dát přečíst tenhle článek... vsadím se, že by jí ani nedošlo, že je o ní :o(

    přítelkyně: ona je k nenaštvání!!! Nezmar...

    OdpovědětVymazat
  8. Jarmilko ,,prece jde RICT\" nezlobte se ,chci byt se svoji cigaretkou na chvilku sama,premyslim si\" :-))
    Ja jak mi nekdo leze do prostoru jdem docela neprijemna :-)
    Tak zlom vaz!

    OdpovědětVymazat
  9. sakra, tak to budeš muset sebrat všechny odvahy a říct jí na tvrdo - JDI ODEMĚ :-) nebo něco jinýho

    OdpovědětVymazat