pondělí 25. května 2009

"Lucinky"

mého srdce královny :o)Minulý týden jsem si po strašlivě dlouhé době koupila borůvkový jogurt. Nikdy jsem ho nijak extra neměla ráda, ale teď mi na něj přišla chuť. A tak jsem si u toho vzpomněla, když u nás bydlel táta, tak jsme ho měli v lednici pořád, protože on se jím ládoval nepřetržitě. A pak jsem si vzpomněla, jakým způsobem ho jedl úplně nejraději (a teď se dostáváme k tomu, proč o tom píšu) – namáčel si do něj sušenky „Lucie“ – familiérně jsme jim říkali „Lucinky“. Základní sušenky naší domácnosti. Nikdy nesměli doma chybět. Ládovala se jimi celá rodina. A teď otázka – pamatujete si tyto sušenky? V práci jsem totiž z hrůzou zjistila, že nikdo žádné takové sušenky nezná. A to jsem se zkoušela ptát různých věkových ročníků a NIC. Samozřejmě se už nevyrábí (což je hrozitánská škoda). Prodávaly se v krabičce podobné krabičce na kostkový cukr – s odklopným víkem, i ve stejné velikosti. V krabičce byly čtyři nebo pět přihrádek po pěti Lucinkách, které měly tvar takových kytiček, velikost měly přibližně asi jako Věnečky. Dělaly se kakaové s bílým prostředkem nebo máslové s marmeládovým prostředkem (u nás víc frčely kakaové). Znáte je? Taky u někoho byly stálým členem domácnosti? Opravdu mě vyšokovalo, když asi šestý člověk mi řekl, že žádné takové sušenky nezná!!! A to mi tak připomíná ještě sušenkovou tyčinku „Vanda“. Mňam!!!!!!! Proč přestali vyrábět takové dobrůtky?

26 komentářů:

  1. Já pamatuju :) i jiné věci ... :) vanda byla taková kyselkavá? a tuším v čokoládě?

    OdpovědětVymazat
  2. jo Vanda byla v čokoládě a měla citronovou náplň!!! Jééé já na ní mám takovou chuť :o))
    že byly Lucinky jedničky?

    OdpovědětVymazat
  3. Jeee, Lucie :-) Tak ty si pamatuju, to bývala mňamka veliká. U těch máslovejch hlavně ta nerozkousatelná marmeláda ;-) A ta Vanda - neměla jakoby ovocnou příchuť?

    OdpovědětVymazat
  4. no to je divný, že v práci to nikdo nezná, když vy si je pamatujete...
    Pražáci o to asi byli ochuzení :o)
    jojo Vanda byla citronová!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Obojí :)))) Lucie mi chutnaly kvůli té marmeládě, co se lepila na zuby :) a Vanda tyčky jsem milovala, u nás se jim říkalo Havana, podle předchozího názvu asi :)))

    OdpovědětVymazat
  6. já si matně na nějaké sušenky podobnýho zjevu pamatuju, ale že by to byly Lucie.. nevím nevím :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ivet: ale ve tvé době určitě Lucky ještě byly na pultech... moje ségra je ročník 85 a ta si je teda určitě pamatuje :o))

    Laura: tak o tom, že se Vanda jmenovala Havana, vůbec nic nevím... :o)

    Přítelkyně: jestli jsi je někdy jedla, jak ti mohly neutkvět v paměti? Nechápu :o)))

    OdpovědětVymazat
  8. ještě více šokovat, ale ani já je neznám!:o) Taky nechápu, proč se přestávají dělat zrovna moje oblíbené věci, třeba ty preclíčky v čokoládce, nevím už, jak se to jmenovalo...nebo můj nejoblíbenější parfém Yovan...nebo jak se to psalo...to jsem byla teda taky pěkně nakrknutá...:o((

    OdpovědětVymazat
  9. tazinka: je yovan znám a taky sem se do něj zamilovala...

    jarmilka: žádný takový sušenky neznám. U nás frčelo Pedro, slepený bonbóny v plechový krabičce, BEBE, šumák, a pak máma něco mluvila o nějakejch mejdlíčkách (který sehnala asi před deseti lety a to se nedalo jíst)

    OdpovědětVymazat
  10. tazinka: jak to? Preclíčky v čokoládě mi taky moc chutnaly, myslím, že to bylo od Orionu... a o Yovanu mi ani nemluv... každou chvíli s Kolegyňkou nadáváme, že ho přestali dělat...

    suzuki: ale Pedro se pořád dělá, nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  11. Pedro se dělá? čoveče já ti nevím, ale myslim, že ne
    Jarmilko: jestli jsem je jedla, to nevím, ale vím, že něco takového kdysi bylo..
    já jsem milovala šumák s příchutí kiwi (tuším, že to byl šumák) bylo to božský

    OdpovědětVymazat
  12. Takové sušenky (dle popisu) jsem kdysi jedl. Obzvláště si vzpomínám na tu marmeládu, přilepenou na horních zubech. Kdybych si pamatoval, jak se jmenovaly, vybral bych pro dceru nějaké jiné jméno ,-)))))

    OdpovědětVymazat
  13. přítelkyně: to nebyl šumák, byl to vitacit v malém pytlíčku... taky jsem ho milovala, sypali jsme si ho do dlaně a lízali... pěkně rozleptaný jazyky po tom byly:o)))

    Gomba: jo ta marmeláda byla jako kámen, ale u nás frčeli spíš ty kakaový :o))

    OdpovědětVymazat
  14. no joo, máš pravdu :-) když jsem byla malá tak stál 70 halířů, taky jsem ho lízali :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Tak co kdybychom udělali protest, že přestali naši vůni dělat? Lehneme si někam v Praze na náměstí, budeme kolem stříkat různý hnusný vůně a tak???

    OdpovědětVymazat
  16. :-) nechci rejpat, ale máš tam hruubkuuu! :-)

    OdpovědětVymazat
  17. PAMATUJU SI JE.-))Ten název teda ne, ale když si je popsala...mamča je měla furt v báru, kdyby někdo přišel na kafe.-)))Ty kakaový....ty mi chutnaly.-)

    OdpovědětVymazat
  18. přítelkyně: tak cenu už si vůbec nepamatuji... kupovala jsem si ho hlavně kvůli tomu, že byl levnější než velké vitacity... :o))

    tazinka: tak až příště pojedeš do Prahy na výlet, tak dej vědět a uspořádáme demonstraci...

    Sasa: asi jsem jí našla (+ ještě pár vynechaných čárek)... se stydím, ale už jí tam nechám... (mimo jiné, jsem někdě ve svých komentářích našla příšerné \"když..., tak...\", na tom jsem hřešila odjakživa :o)

    Lorrain: u nás pro návštěvy nezbyly... návštěva se musela spokojit s mámy bábovkou :o)

    OdpovědětVymazat
  19. :-) no právě na to jsem si taky vzpomněla - na ten článek o hrubkách... proto jsem to napsala :-) ale nikdo není neomylný :-) ježiš kolik hrubek nasekám já aniž bych o tom věděla :-)

    OdpovědětVymazat
  20. jo já si pamatuji, že jsi mě v článku o hrubkách hnedka zprudila, že tam nějakou mám :o))
    myslím, že to byla zrovna \"dysleksie\" - už bych to zase chtěla psát s měkkým :o))

    OdpovědětVymazat
  21. Jarmilka: tak proto si občas zaprudíš ohledně mé gramatiky

    Jarmilka Tazinka:
    Vim, že pak začali dělat od Yovanu něco jako 4 roční období, prostě, klasiku zrušili a místo toho nastoupily nový tři voňavky, ale už to prej nebylo nic moc...No protest.. možná by nás bylo víc, ale nejsem si jistá, že by to pomohlo..:-)

    OdpovědětVymazat
  22. suzuki: bohužel tvé hrubky bývají občas nepřehlédnutelné :o))
    to ani nevím, že dělali nějaký jiný Yovan než klasiku... každopádně očividně už nedělají ani ty :o((

    OdpovědětVymazat
  23. Sice su 85 jako Tvoje ségra, ale vůbec netuším, co to bylo zač. :)))

    OdpovědětVymazat
  24. Tak aspoň mi po tom nemusí bejt smutno! :))

    OdpovědětVymazat